VACCHUN vizsgalap

Időpont:            2007. november 16.

Vizsgázó:           Fényi Brúnó

Pozíció:              LHBP_TWR

Cél fokozat:      STU

Vizsgabiztos:     Radó Iván

Eredmény:        sikeres/sikertelen

 

Erősségek (amik nagyon tetszettek): jól oldotta meg azt a feladatot, ami a nehéz helyzetből (TWR vizsgán szokatlan, hogy a CTR vizsgából adódó nagy forgalmat kell kezelni) adódott és vészhelyzete is volt. A vészhelyzeti információt hibáján kívül kissé késve kapta meg, de ezt a helyzetet is lekezelte. A mesterséges hibákat kivétel nélkül észrevette és korrigálta. A kapcsolattartás a vizsgabiztossal, a szomszéd szektorral és a másik vizsgabiztossal is működött. Pályakeresztező gurulásoknál, egymást követő megközelítéseknél és más speciális helyzetekben nem tévesztett. Korábbi határozatlansága, esetenkénti flegmasága eltűnt. Az extraként feltett két elméleti kérdésre jól válaszolt. ATIS=hibátlan, részletes, mindenre kiterjedő. Összességében nem jelent kockázatot és megfelelőnek mondható a toronyban és a gurítóban végzendő tevékenysége, de az APP-ban a gyakorlást javaslatom szerint minimum még legalább 50 teljesített TWR/GND óra után kezdje meg, előbb semmiképpen nem tartom rá alkalmasnak. Ha osztályzatszerűen kellene értékelnem, erős és stabil 3-as fölét adnék, ami a jelölt eddigi tevékenységét és vizsgaeredményeit tekintve hatalmas előrelépés.

 

Fejleszteni valók (ahol még van mit gyakorolni): elsősorban és nagyon hangsúlyosan a fónia, ahol a helyes kifejezések megválasztásával gond van, sőt nem megfelelő kifejezéseket is alkalmaz. Kifejezetten súlyos hiba két esetben volt, amikor a takeoff/departure szavakat helytelenül, előzetes engedélyként a clearence-ben használta, illetve két ízben forgalmi szituációban mellőzte a break kifejezést. Jelentéktelenebb fónia hibákra is fel kellett hívni a figyelmét. Sokszor használ feleslegesen to, to the stb. kifejezéseket. Egy esetben tévesztett hívójelet, két esetben kissé késve adta át a gépet. Egy esetben, bár használta az expect late landing clearence kifejezést, csak a pilóta kifejezett „confirm clear to land” kérésére adott ki leszállási engedélyt, ami egyértelműen a vizsga vége előtti fáradtságának tudható be. Néhány alkalommal magyarul is hozzátett néhány szót, de soha nem szakkifejezések pótlására, ez inkább levezetésféle lehetett, nem feltétlenül hiba. Budapest TWR-t mondott Ferihegy TWR helyett. Egy gurítás során kissé későn szólt, hogy hogyan szabályozza a sequence-t, de belül a veszélyhelyzeti határon. További egy hibát a debriefingen nem értékeltünk hibának.

Gyakorlás és rutinszerzés javasolt.

Köszönjük a segítséget a résztvevő pilótáknak!

               NPT097N – Bánki István

               MAH2586 – Turóczi Tamás

               MAH1116 – Pós János

               MAH1480 – Ónodi Béla

               MAH200 – Desits Zoltán

               MAH559 – Horváth Ádám

               BPS1109 – Földes András

               TVL107 – Csoba Máté

               BER755L – Deák Dániel

               MAH669 – Varga Gábor

               RYR1011 – Medve Zoltán

               MAH857 – Petrovszki Gábor

               MAH2209 – Flór Gábor

 

És az irányítóknak!

               LHBP_APP – Rigó Bálint

 

Radó Iván sk.