Az oktatás pozíciónként külön-külön történik, saját időbeosztás szerint. Csak rajtad múlik, hogy mennyi idő alatt hova jutsz el!
Pozíciók? Milyen pozíciók? A reptéren és az egész országban természetesen nem egy ember lát el minden gépet. A létra legalján az úgynevezett Delivery, azaz az útvonal- engedélyek kiadásáért felelős irányító áll. Felette a Ground, azaz a gépek földön való gurulásáért felelős irányító foglal helyet. Ha egy fokot feljebb lépünk, akkor az utolsó irányítóval találjuk magunkat szembe, aki a földön lévő gépekkel foglalkozik, ő pedig nem más, mint a Tower, azaz a Torony, aki a gépeknek kiadja a felszállási és leszállási engedélyeket.
Ezután következik az Approach vagyis a közel körzeti irányítás, aki az adott reptérre egy adott területen leszállás előtt süllyeszti, illetve felszállás után irányítja fel az utazó magasságuk felé a gépeket. És ezzel elérkeztünk a létra tetejére ahol az úgynevezett Center más néven a magaslégtéri irányító, aki az utazómagasságukon lévő gépeket irányítja az ország egész területén, függetlenül attól, hogy az érkezik, indul, vagy éppen átrepül.
Mit kell tennem?
Ahhoz, hogy a VATSIM hálózatán irányíthasd a magyar légteret s ezzel magyar virtuális légiforgalmi irányítóvá válhass egy elméleti és gyakorlati oktatáson kell részt venned amelyet a vACCHUN oktatói tartanak.
A vACCHUN kellő mennyiségű dokumentummal rendelkezik és igyekszik segíteni az elméleti tudás elsajátítását valamint oktatóink igyekeznek kellő lehetőséget biztosítani a gyakorlati tapasztalat szerzésre is. Képzésünk több szakaszból áll, online és offline gyakorlási lehetőséggel valamint jól működő vizsgáztatási rendszerünkkel igyekszünk segíteni az előrelépésedet a virtuális légiforgalmi irányítói pályán. Célunk mind máig és a jövőben is olyan virtuális légiforgalmi irányítók kiképzése, akik tovább öregbítik szolgáltatásunk magas színvonalát, melyet világszerte elismernek.
A képzés menete:
- Elméleti képzés: A gyakorlati képzés elkezdéséhez szükséges kellő mennyiségű elméleti tudás elsajátítása.
- Offline gyakorlati képzés: A képzés ezen szakaszában először megismerkedhetsz a Euroscope radarszoftver használatával, különböző szimulációs gyakorlatokat kell megoldani, megtanulod a különböző vészhelyzetek kezelését. Oktatóink minden gyakorlat után írásos értékelést adnak, amely tartalmazza a %-os teljesítményed illetve egy szöveges értékelést: mi az ami fejlesztendő, megszüntetendő. Ezek az értékelések segítenek Téged abban, hogy lásd melyek azok a hibák amiket kerülni vagy épp fejleszteni szükséges. Ugyanakkor a folyamatos visszajelzésekből természetesen lehet önbizalmat építeni, hiszen nem csak a rossz teljesítményekről kapsz visszajelzést.
- Online gyakorlat: Miután a gyakorlati képzést sikeresen teljesítetted, kellő tapasztalatot gyűjtöttél, oktató felügyelete mellett, már a VATSIM hálózatán éles forgalmat irányíthatsz.
- Vizsga: Amennyiben képzésünk minden szakaszát teljesítetted és úgy érezzük készen állsz a vizsgára, oktatóink felterjesztenek a hálózaton megrendezésre kerülő vizsgára amely során számot adhatsz szerzett tudásodról. Sikeres gyakorlati vizsga után megszerzed VATSIM ratingedet amellyel már oktatói felügyelet nélkül irányíthatsz.
Irányítói ratingek:
- S1: Ez a rating szükséges a gyakorlati képzésünk elkezdéséhez. Ennek megszerzésével kapcsolatban keresd oktatóinkat.
- S2: Ezzel a ratinggel Útvonal engedély kiadó szolgálatot (CDC), Gurítószolgálatot (GRC) illetve úgynevezett Repülőtéri irányítói szolgálatot (ADC) láthatsz el.
- S3: Ennek a megszerzésével Közelkörzeti radarirányító szolgálatot (APP) láthatsz el.
- C1: Ez a rating lehetővé teszi, hogy Magaslégtéri radarirányító szolgálatot (ACC) láthass el.
- C3: A ratingnek megszerzésével kapcsolatban keresd oktatóinkat.
Ha leírtak alapján megtetszett és szeretnél jelentkezni, megteheted a ‘Kapcsolat’ menüponton belül. A válaszlevélben ellátnak az összes a szükséges információkkal.
Sok sikert kívánunk! 🙂